Dienstag, 9. Oktober 2012

Semangat cabut gigi!

Nak dijadikan cerita..
pada suatu mlm kami sekeluarga pergi pasar mlm..
saje pergi kot2 ade benda2 menarik nk beli..
abg nabhan mintak belikan jagung bakar je..
dlm kereta dia dh start makan dh jagung tu..
sampai kt rumah tetiba dia bgtau gigi dia goyang..
abah try goyangkan dn mmg terbukti dua gigi arnab bhgn bawah abg nabhan dh longgar..
x sure pulak gigi tu mmg dh longgar @ pun sbb mkn jagung jadi longgar..hehe

Bila ckp..
"ok nnti kita pergi klinik cabut gigi k?"
Abg Nabhan dgn pantas jawab..
"Ok!"
hmm bagus betul..x takut lngsung nmpaknye..
berbeza dgn si ibu yg sgt penakut nk gi klinik mase kecik2 dulu..
sampaikan semua gigi yg goyang dicabut sendiri je..
main2 ngn lidah, usik2 sikit, pusing2 sikit..
bile gigi tu lg sikit je nk tercabut.. lgla best dok main ngn gigi tu.
kekdg rase syg pulak nk cabut terus. haha

Kalau ikutkn mmg nk biar je dulu gigi nabhan tu goyang sbb goyang sikt je pun..
x teruk sgt..
tp bile check bhgn blkg gigi..
rupanya dah nmpak gigi baru dh nk tumbuh.
apelg mmg kena cabut terusla jawabnye.
mmg xleh biar..
kalau x nnti gigi tu akn kacau pertumbuhan gigi baru iaitu gigi kekal dia..

Keesokannya..
bdk yg gigi bergoyang ni bgn sgt awal..hihi
lepas tu terus mandi tanpa disuruh..
pakai baju sikat rambut dah siap utk gi cabut gigi..
mase tu baru pukul 8.30 pg kot..
klinik gigi pun x bukak lg..
ibu dok pikir berkali-kali nk ikut ke x sbb kalau ikut pun ibu x berani nk masuk tgk..haha
disbbkn itu maka pergila abg nabhan bertemankan abah je..

Alhamdulillah x lame kemudian abg nabhan balik dgn wajah yg sgt ceria..
dgn kapas ade dlm mulut..
bila tanya sakit ke tak..
dia ckp x sakit..
ibu tanya lg..
" tak sakit langsung?"
dia bile jawab TAK jgk...
wahhhh..
semua kagum dgn abg nabhan termasukla maklong yg penakut mcm ibu jgk..haha

hmm..rasenye semangat cabut gigi tula yg membuatkan abg nabhan x rase sakit kot..
sbb sblm ni dh byk kali dia ajak gi klinik gigi..
tapi x terpergi..huhu

jom tgk wajah abg nabhan tanpa 2 btg gigi.. ;)



1 Kommentar:

nur hat gesagt…

hi..blog walking here..singgah ler blog sy gak kat http://precioushandsatelier.blogspot.com/ tgk bunga2 cantik mekar dlm cara berbeza ssuai utk deko umah anda..