Donnerstag, 4. Oktober 2012

Dugaan hidup..

Kadang2 kita rasa tertekan sgt dgn dugaan yg Allah bagi..
cahida pun pernah hadapi situasi mcmni..
mase tu nangis je yg cahida mampu..
mula fikir negatif..
mula mengeluh..
murung dan sebagainye..

tapi pernah tak kita terfikir..
setiap kali kita diduga sebenarnya Allah sayangkn kite..
Allah nak bg ganjaran percuma kat kita..
sekiranya kita mampu lalui dugaan tu dgn tenang & tanpa mengeluh..
pernah tak kita terfikir ade org yg lebih berat dugaannye drpd kita..
cahida ade sorg kawan rapat yg sejak cahida kenal
x henti2 diberikan dugaan oleh Allah..
cahida kagum dgn ketabahan dia yg juga seorg pelajar,isteri dn ibu..
tapi luarannya x pernah nmpak kesusahan tu..
tiba2 dari situlah jgk dtg kekuatan dn semangat dlm diri cahida utk cuba
mencapai cita2 yg dh lama terpendam selama ni..
insyaAllah walau ape pun dugaan yg mendatang nnti..

Jom same2 kita amalkn doa ni k...
Semoga segala perancangan kita dipermudahkn oleh-Nya...
Amiinn..







Kommentare:

Myra Jay hat gesagt…

Setiap dugaan adalah sebagai ujian untuk menguji sejauh maan Iman dan kesabaran kita.
Bersabarlah, insyaAllah ada hikmahnya.



p/s: yg pasal nak smbung PJJ tu Rasanya takpe kalau tak kerja, unless kita boleh nak bayar yuran pengajian.
Trylah mohon, mana tau ada rezeki dapat ;)

syahida hat gesagt…

Haah setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya.. Cuma kita je kekdg x sedar..

InsyaAllah nnti shahida nk try apply.. Ade rezeki nnti adela kan..n bolela myra bg tunjuk akar serba sikit nnti :)