Dienstag, 8. Dezember 2009

Nabhan ke Tabahan..??!

Ni kisah nabhan sebut name sendiri..
dulu mase dia memule pandai sebut name sendiri..
dia mmg sebut ..'Nabhan..'
tp after dia b'kwn baik ngan Aqidd..
aqidd pulak panggil nabhan.. 'Tabahan..'
hmm.. siap dengung lg kt blkg tu.. hehe
papanye aqidd a.k.a papi hehe siap join panggil 'Tabahan' jgk..
x lame pastu melekat la plak name tu kt nabhan..
nabhan ni biase la ..
kuat meniru.. bebdk kan..
tp kami yg dok panggil dia tetiap hari..
setiap mase dok sebut 'Nabhan'..
tak jgk diubah sebutan name tu..
rasenye dia tau name dia bkn 'Tabahan'..
tp kenapakah..?!
Hmm..

Ni dialong btw ibu & nabhan bebaru ni..

Ibu : Ni name ape..? (Sambil tgn dok tepuk² kt dada si tecit)

Nabhan : Tabhan.. (slow aje jwbnye.. sbb tau salah tuu)

Ibu : Neinn.. bukan Tabhan.. N.A.B.H.A.N.. nabhan! (ibu ckp se'clear' yg mungkin.. hehe)

Nabhan : Haa.. pandai!

Ibu : Ok..! Ni name ape nii..(ibu tanye lg skali dgn penuh berharap..)

Nabhan : Taa b han..

Hmm.. saba je laa..

Kommentare:

aniesa hat gesagt…

hehe..nabhan ni mesti pandai loyar buruk gak ni..saje je dia nk knakan angah tu.hehe..

syahida hat gesagt…

angah rasa dia saja ja xmau sebut nama dia betoi².. smlm angah try gak dok pujuk dia sebut betoi².. angah kata kalo nk nenen kena sebut nama betoi² dulu.. jenuh jgk la.. tp at last dia buleh pon sebut sbnqnya.. hmm.. dia rasa nama tabahan tu cam manja² kot.. hahah

Ibu n Abah hat gesagt…

Salam ziarah buat syida,
dari cerita panjang akak pendekkan, akak dapat address syida dari mamak & mami. Nak tumpang tanya kat mana akak nak dapat nama jannah teman arwah zira untuk mengetahui perkembangan cerita2 arwah zira?..Kami tinggal berjiran di BBBangi.
Al-fatihah untuk beliau dan takziah buat keluarga beliau.